Over ons
De naam is geïnspireerd door die ene bekende vogel uit dat ene bekende jeugdprogramma. Maar ook door een bekende meme: Pino in de boardroom, omringd door pakken, duidelijk the odd one out.
Juist dát beeld spreekt boekdelen, want veel voorlopers in de journalistiek herkennen zich daarin: de enige op de redactie die blijft aandringen op verandering, op contact met het publiek, op nieuwe manieren van werken.
Pino’s voelen zich soms net een beetje buiten de groep, zeker in organisaties waar innovatie traag gaat of waar publieksbetrokkenheid nog steeds als bijzaak wordt gezien. Club PINO is voor hen.
Visie
Publieksgerichte journalistiek is de toekomst, omdat luisteren, leren en samenwerking binnen de sector de sleutel zijn tot het herstel van vertrouwen en de vernieuwing van de journalistiek.
Onze Missie
Onze missie is om een brede beweging in de journalistieke sector te cultiveren die de vertrouwensrelatie met het publiek prioriteert en adresseert voor journalisten die aan publieksgerichtheid werken zodat er innovaties op redacties plaatsvinden die het vertrouwen van nieuwe en oude publieken in de journalistiek verbeteren en het nieuws toegankelijker, relevanter en nabijer maakt voor iedereen in Nederland.